Cookie beleid RKVVO

De website van RKVVO is in technisch beheer van VoetbalAssist en gebruikt cookies. Hieronder de cookies waar we je toestemming voor nodig hebben. Lees ons cookiebeleid voor meer informatie.

Functionele cookies

Voor een goede werking van de website worden deze cookies altijd geplaatst.

Analytische cookies

Google analytics Toestaan Niet toestaan

Marketing cookies

Facebook Toestaan Niet toestaan

Kledingsponsor

Sponsoruitingen op spelersoutfits en scheidsrechterskleding

Uitgegeven: 12 september 2011 10:53

Laatst gewijzigd: 12 september 2011 10:53

 

Bron: KNVB

Mag een vereniging reclame plaatsen op de kleding van de spelers? Zo ja, volgens welke voorwaarden? En is het voor scheidsrechters toegestaan sponsoruitingen te laten plaatsen?

Op de kleding van scheidsrechters en assistent-scheidsrechters mag tijdens de uitoefening van hun functie géén reclameaanduiding zijn aangebracht. Uitzondering vormt het logo of beeldmerk van de kledingfabrikant, evenals een uiting uit hoofde van een door de KNVB gesloten sponsorovereenkomst. Ook mag de vereniging op het tenue van een clubscheidsrechter het logo van de club afdrukken.


Reclame op kleding spelers

Reclame op wedstrijdkleding van spelers is wel toegestaan, maar met maximale afmetingen en hoeveelheden. Zo mag de naam, het beeldmerk en/of het logo van de fabrikant maximaal driemaal per kledingstuk voorkomen. Per uiting mag de oppervlakte niet meer dan twintig vierkante centimeter bedragen. Is de fabrikant van de wedstrijdkleding tegelijkertijd shirtsponsor (of shirtsubsponsor), dan mogen per wedstrijdtenue niet meer dan drie uitingen met dezelfde naam tegelijk in beeld kunnen zijn.


Specifiekere regels wedstrijdkleding

De voorkant van het shirt mag maximaal drie (al dan niet dezelfde) reclame-uitingen hebben. De totale oppervlakte ervan mag maximaal zeshonderd vierkante centimeter zijn. De zijkant van elke mouw mag maximaal één reclame-uiting hebben van maximaal twintig vierkante centimeter. De achterkant van het shirt mag maximaal twee (al dan niet dezelfde) reclame-uitingen hebben. De totale oppervlakte hiervan mag maximaal driehonderd vierkante centimeter zijn. De afstand van een reclame-uiting tot het rugnummer op de achterkant moet minimaal twee centimeter bedragen.


Herkenbaarheid

Per wedstrijdtenue mogen niet meer dan drie dezelfde uitingen tegelijk in beeld zijn. Daarnaast mag de herkenbaarheid van het tenue, met name waar het de basiskleur betreft, niet in het geding komen.


Ondershirt

Een speler mag geen ondershirt tonen dat van teksten of reclame is voorzien. Een speler die zijn voetbalshirt omhoog of uittrekt om teksten of reclame te tonen, krijgt mogelijk een straf opgelegd.  


Broek en kousen

De voorkant of zijkant van de broek mag op iedere broekspijp maximaal één reclame-uiting hebben van maximaal 75 vierkante centimeter. Op de kousen mag naast de naam, het beeldmerk en/of het logo van de fabrikant ook de verenigingsnaam en/of het logo van de vereniging worden aangebracht.

De volgende reclame-uitingen zijn niet toegestaan:
- reclame voor sigaretten of shag;
- reclame voor alcoholhoudende dranken;
- uitingen die in strijd zijn met de wet, de openbare orde of de goede zeden;
- uitingen die niet in overeenstemming zijn met de eisen van goede smaak en fatsoen;
- uitingen die in verband kunnen worden gebracht met de seksindustrie;
- uitingen van politieke aard.

 

Gelezen voor U onder:

http://bestuurders.voetbal.nl/article/16542/sponsoruitingen-op-spelersoutfits-en-scheidsrechterskleding

Heb je interesse of nog vragen stuur dan een e-mail naar

[email protected]

of bel 06-19642217 / 040-2052853

Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!